Kommunestyre og fylkestingsvalget 2023

Du må stå i manntallet for å kunne stemme ved kommunestyre- og fylkestingsvalget 2023. Du har stemmerett i den kommunen du var registrert bosatt 30. juni 2023.

Manntallet for Frosta kommune ligger nå ute til offentlig ettersyn på kommunehuset til og med valgdagen 11. september.

Dette gjelder også Sametingets valgmanntall, som legges ut til ettersyn hvert valgår.

Hvis du ikke er oppført i manntallet, eller det er en feil, kan du kreve at valgstyret/sametinget retter opp dette.  Kravet skal være skriftlig og begrunnet.

Valgstyrets adresse: Valgstyret i Frosta, Fånesvegen 1, 7633 Frosta, eller epost: postmottak@frosta.kommune.no

Sametingets adresse: Sametingets valgnemnd, Postboks 3, 9735 Karasjok eller epost: samediggi@samediggi.no