Frosta kommune ønsker samarbeid med profesjonelle utleiere om fremskaffelse av gode utleieboliger

Samarbeid gir mulighet for finansiering gjennom husbanken. Frosta kommune har behov for inntil 7 nye utleieboliger.

Boligene vil være et supplement til kommunens egne utleieboliger. Aktuelle beboere for tilvising av bolig vil være vanskeligstilte på boligmarkedet. I hovedsak ønsker kommunen to-roms leiligheter, men det er ønskelig med innslag av større leiligheter og prosjekter med variert leilighetssammensetning.
Det er et ønske å inngå tilvisningsavtale med leverandører som har til formål å eie, forvalte og leie ut boliger. Tilvisingsavtalen gir kommunen rett til å henvise boligsøkere til boligene som er omfattet av avtalen. Boligeier inngår deretter leiekontrakt med den enkelte boligsøker.
Se https://www.veiviseren.no/stotte-i-arbeidsprosess/fremskaffe-og-forvalte-boliger/tilvisingsavtaler-kommunalt-disponerte-utleieboliger  for mer informasjon.

Kontakt Frosta kommune v/Trygve Beyer på telefon 74 80 88 00 innen 1/12-20 for videre informasjon.