Samleside for de mest stilte spørsmål angående kommunal fakturering.
For informasjon knyttet til betaling av faktura se Værnesregionen lønn/regnskap
Ved spørsmål om betaling, betalingsutsettelse, oppdeling av faktura - ta kontakt med Værnesregionen økonomi på telefon 74 83 35 50
Kommunale avgifter
Det sendes ut faktura 3 ganger i året. Forfall for disse 3 terminene er 20. februar, 20. juni og 20. oktober.
Fakturaen sendes til den som står oppført som eier i eiendomsregisteret eller matrikkel. Informasjon om eiendommen hentes fra Statens Kartverk.
Du kan velge mellom ulike måter å betale fakturaen på, men merk at de fleste betalingsmåtene er en avtale mellom deg og banken din. Det betyr at du må ta kontakt direkte med banken dersom du ønsker å opprette en betalingsavtale.
Det er dessverre ikke mulighet til å dele fakturaen mellom ny og gammel eier. Et eierskifte er et oppgjør mellom kjøper og selger. Ta kontakt med ansvarlig eiendomsmegler for å avklare om kommunale gebyrer er tatt med i oppgjøret.
Annen kommunal fakturering
Kommunen fakturerer også blant annet for:
- Gebyrer for byggesak, oppmåling, tilkobling avløp.
- Konsesjons -og delingssaker
- Utleie av kommunale bygg
- Skjenkebevillinger
Oppvekst
Helse og omsorgstjenester
Det sendes ut faktura en gang i måneden med forfallsdato den siste dag i måneden.
Fakturaen blir sendt til den som mottar tjeneste ut i fra vedtak. Ved ikke-vedtaksbaserte tjenester faktureres tjenestemottaker.
Spørsmål rettes til utøvende tjeneste ved virksomhetsleder.
Du kan velge mellom ulike måter å betale fakturaen på, men merk at de fleste betalingsmåtene er en avtale mellom deg og banken din. Det betyr at du må ta kontakt direkte med banken dersom du ønsker å opprette en betalingsavtale.
Sist endret 08.02.2024 08.35