Ordførers hilsen til alle innbyggere

Kjære alle sammen!

Vi står nå midt i en vanskelig tid.

Koronaviruset har satt sitt preg på våre dager siden først i forrige uke. Mange er smittet og i karantene. Vår frihet til å bevege oss er blitt begrenset.
Skolen, barnehagene, Frostahallen og aktiviteter er stengt. Lag, organisasjoner, frivilligheten og familier har avlyst sammenkomster. Næringslivet er pålagt store og dramatiske tiltak. Så er tilgangen ut og inn av bygda vår begrenset. Det er alvorlig.

Legekontoret på Frosta har i denne tiden gjort en fantastisk jobb! De har virkelig stått på, dag og natt! Det er imponerende at Arne, Linn, Daniel, Kristin, Bente og Lisa  har en slik serviceinnstilling, kapasitet og kompetanse! Vi skylder dem en stor takk.

Jeg tenker mye på dere som er smittet og i karantene. Å komme uforskyldt i en slik situasjon med de konsekvenser det har, må være vanskelig. Jeg har snakket med noen av dere, og er full av beundring over hvordan dere takler dette.

Fra kommunens sin side har førsteprioritet vært å begrense smitten. Vi har lagt all vår innsats mot dette. Nå i dag ser vi at andre kommuner i Norge gjennomfører de samme tiltak som vi alt har iverksatt.

Dessverre er noen blitt alvorlig syk. Jeg tenker på dere.

Det blir noen krevende dager fremover, med mange spørsmål og utfordringer.
Mitt råd er å prøve å beholde roen og ta ting som de kommer.

De siste dagene har vært svært spesielle for oss. Dere har vist et stort samhold og engasjement for bygda vår. Vi får utallige mange gode tilbakemeldinger fra nær og fjern, som går på måten dette er håndtert på og tiltakene som er iverksatt.

Vi står sammen - vi bryr oss virkelig om hverandre!

Takk til dere alle!

Hilsen en stolt Frostaordfører