Politiets pressemelding 06.02.2023

Politiet har i dag, 06.02.2023, publisert ei pressemelding angående overgrepssaken.

Informasjon fra kommunedirektøren ligger øverst i saken, og linken til pressemeldinga ligger nederst.

Overgrepssaken er vond og svært alvorlig. For Frosta kommune er det viktig å si til alle utsatte at vi tror på dere. Vi tror på det dere forteller. Vi tror på det dere har opplevd. Og vi beklager på det sterkeste det dere har vært utsatt for og gått gjennom.
For Frosta kommune handler det nå om å ta vare på, hjelpe og støtte alle som er utsatt og berørt. Vi frykter at det fortsatt kan være mange som har opplevd overgrep, som ennå ikke har tatt kontakt med hjelpeapparatet.

Vi oppfordrer alle som har opplevd noe om å ta kontakt med vår hjelpetelefon. Den som svarer når du ringer, eller svarer om du sender tekstmelding, er der for å hjelpe deg og dere.

Kontakttelefon er nå åpen mandag-fredag 10-13. Nummeret er: 940 15 402.
Politikontakten vår vil være tilstede i kommunen mandager mellom kl. 09.00 – 14.00 i en tid fremover.

Frosta kommune er her for alle utsatte og berørte. Vi ønsker å hjelpe alle, både nå og fremover.

Øvrige spørsmål om den pågående etterforskningen, og spørsmål om siktelsen, må rettes til politiet.

Endre Skjervø
Kommunedirektør