Varsling av hendelser i kommunen

I forbindelse med kokevarslet og opphevingen av dette fikk vi noen tilbakemeldinger om at folk ikke hadde fått SMS-varsel som ble sendt ut.

Dette kan skyldes at mottaker ikke er registrert i folkeregisteret, har et telefonnummer som ikke er i bruk, stengt eller på annen måte ikke er i samsvar med registre fra teleoperatører.

Adressebasen fanger ikke opp personer med hemmelig nummer, hvilket betyr at de ikke mottar varsling med dagens system.  Du som har et slikt nummer og ønsker varsling, kan registrere deg i databasen.  Denne blir holdt hemmelig for alle andre.

Adressedatabasen som blir benyttet under varsling inneholder også adresse og telefonnummer til bedrifter hentet fra Brønnøysundregisteret. Ofte er det bedriftens sentralbord som er registrert og det anbefales å endre eller legge til ekstra nummer til bedriftens kontaktpersoner som skal varsles.

Hvordan legger jeg til endrer min oppføring ?
Du kan sjekke om du blir varslet eller legge til telefonnummer for bedrift ved å logge deg på og oppdatere på servicevarsling.no.
Trenger du hjelp ta kontakt med kommunen.